در فصل پاییز به خاطر تغییر درجه حرارت و رطوبت محیط و نحوه تابش نور آفتاب، نیاز به انواع کرم های مرطوب کننده می باشد. اما آب به راحتی می تواند کار همان کرم های گران قیمت را در فصل پاییز انجام دهد. چرا نوشیدن آب در فصل پاییز مهم است؟متخصصان سلامت و پزشکان معتقدند که به طور منظم باید حداقل ۳۵ سی سی آب به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در فصل پاییز نوشیده شود؛ یعنی به طور میانگین روزی ۲ تا ۳ لیتر آب باید مصرف شود. دلایل اصلی مصرف آب در این فصل به چهار مورد زیر خلاصه می شود. آب در نقش یک کرم مرطوب کنن ...

در فصل پاییز به خاطر تغییر درجه حرارت و رطوبت محیط و نحوه تابش نور آفتاب، نیاز به انواع کرم های مرطوب کننده می باشد. اما آب به راحتی می تواند کار همان کرم های گران قیمت را در فصل پاییز انجام دهد.

چرا نوشیدن آب در فصل پاییز مهم است؟

متخصصان سلامت و پزشکان معتقدند که به طور منظم باید حداقل ۳۵ سی سی آب به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در فصل پاییز نوشیده شود؛ یعنی به طور میانگین روزی ۲ تا ۳ لیتر آب باید مصرف شود. دلایل اصلی مصرف آب در این فصل به چهار مورد زیر خلاصه می شود.

 

آب در نقش یک کرم مرطوب کننده

در فصل پاییز به خاطر تغییر درجه حرارت و رطوبت محیط و نحوه تابش نور آفتاب، نیاز به انواع کرم های مرطوب کننده می باشد. اما آب به راحتی می تواند کار همان کرم های گران قیمت را در فصل پاییز انجام دهد. در واقع مصرف کافی آب می تواند با تامین مایعات داخل و خارج سلولی باعث شود تا سلول های  پوست لطیف شده و در سرمای فصل پاییز به راحتی دچار خشکی و ترک خوردگی نشوند.

 

آب در نقش کنترل کننده اشتها

مطالعات محققان علوم تغذیه نشان داده که بطور طبیعی عبور از فصل تابستان و ورود به فصل پاییز ناخودآگاه باعث می شود که به دلیل کاهش دمای محیط تمایل بدن به مصرف مواد غذایی و باطبع آن احساس اشتها افزایش یابد. اما نوشیدن آب در طی روزهای پاییزی می تواند با پرکردن معده و جذب آن توسط بدن این حس کاذب اشتها را به طور قابل ملاحظه ای کنترل نماید.

 

آب ماده ای ضد نفخ

نفخ یک مشکل رایج در بین برخی مردم می باشد که می تواند در کلیه فصول مشاهده شود. اما مصرف منظم آب در روز باعث جلوگیری از احتباس گاز و مواد غذایی در داخل معده و روده و پیشگیری از بروز نفخ می شود.

 

آب تقویت کننده سوخت و ساز بدن

مصرف آب قبل و بعد از هر فعالیت بدنی می تواند میزان سوخت و ساز بدن را تقویت نماید. هوای سرد هم یکی از عواملی است که می تواند بر میزان سوخت و ساز بدن تاثیرگذار باشد و باعث بهم خوردن میزان سوخت و ساز شود. اما مصرف منظم آب حداقل به میزان ۸ تا ۱۰ لیوان در روز می ت��اند به راحتی وضعیت سوخت و ساز را در حد  تعادل نگهدارد.

 

پس سعی کنید تا در فصل پاییز همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید و جرعه جرعه آن را بنوشید تا از منافع چهارگانه فوق به خوبی سود ببرید.


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغاختصاصی سیمرغ



کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه