بر اساس تحقیقات استراحت بیش از اندازه و پرخوابی نیز برای سلامتی مفید نیست.


محققان معتقدند کم خوابی و پرخوابی هر دو خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت را افزایش می دهند. بررسی بیش از 50 هزار نفر در ایالات متحده آمریکا نشان داده است در افرادی که زیاد می خوابند یا از سوی دیگر افرادی که کم می خوابند خطر ابتلا به بیماری های جسمی و روحی از جمله بیماری های عروق کرونر، دیابت، اضطراب و چاقی بیشتر است.

بر اساس تحقیقات استراحت بیش از اندازه و پرخوابی نیز برای سلامتی مفید نیست. خوابیدن زیاد همان خطرات کم خوابی را به همراه دارد، اگر چه مطالعات آکادمی خواب آمریکا نشان می دهد خطر بیماری عروق کرونر، سکته مغزی و دیابت در بین افرادی که طولانی مدت می خوابند، بیشتر است.

متخصصان خواب می گویند شیوه زندگی سالم و متعادل تنها به رعایت رژیم غذایی و ورزش محدود نیست، میزان، زمان و کیفیت خواب نیز از ارکان مهم در این زمینه به شمار می رود. میزان خواب شبانه ضروری برای بزرگسالان 7 تا 9 ساعت می باشد.

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه