سكوت را كنار بگذارید و با یك نفر درباره مشكلات‌تان صحبت كنید.


از شنیدن صدای تصادفی در خیابان گرفته تا خواندن خبری در صفحه حوادث روزنامه، همه و همه می‌توانند آستانه تحمل فشار روانی را در شما پایین بیاورند. متخصصان معتقدند توانایی تحمل استرس، در میان همه افراد یکسان نیست. محدودیت‌های روانی، تجربه‌های متفاوت اجتماعی و بسیاری عوامل دیگر می‌تواند این آستانه را در افراد دست‌خوش تغییر کند.
به بهانه همین واقعیت «انجمن مشاوره و روان درمانی بریتانیا» تستی را برای سنجش این آستانه طراحی کرده است. اگر شما هم می‌خواهید توانایی خود را در تحمل فشار روانی بسنجید، به این سؤالات پاسخ دهید.

وقتی استرس دارید
1. منبع استرس خود را پیدا کنید. این فشار‌ها از کجا به سمت‌تان هجوم آورده؟ اگر دلیل اصلی ایجاد استرس را بشناسید، می‌توانید آسان‌تر برای مهار کردنش قدم بردارید.

2. سکوت را کنار بگذارید و با یک نفر درباره مشکلات‌تان صحبت کنید. گاهی تنها یک گوش شنوا می‌تواند به اندازه یک دست همراه به یاری شما بیاید.

3. فکر نکنید استرس خودبه‌خود برطرف می‌شود. باید خیلی زود خودتان وارد عمل شوید و کنترل اوضاع را به دست بگیرید، وگرنه اضطراب‌تان بیشتر می‌شود.

4. حلقه حمایتی برای خود دست و پا کنید. دوستان و خانواده شما در شرایط استرس‌زا بیشتر از هر کسی به شما کمک خواهند کرد. پس تمام بار این موضوع را یک تنه به دوش نکشید.

5. ورزش کردن و تکنیک‌های تن آرامی مشکل شما را کاملا حل نمی‌کند، اما ذهن‌تان را برای مدیریت شرایط آماده‌تر می‌کند. رشته ورزشی که با شخصیت‌تان تناسب دارد را انتخاب کنید.

به این سؤالات پاسخ دهید



چه نمره‌ای می‌گیرید؟
به پاسخ هرگز نمره صفر و به گزینه‌های 2 تا 5 به ترتیب نمره 1،2،3،4 بدهید و مجموع نمرات‌تان را به این شکل تفسیر کنید:

کمتر از 12
اگر مجموع نمرات شما از 12 کمتر شده، شما به بهترین شکل با فشارهای روزمره کنار می‌آیید. هرچه نمره شما از 12 دورتر باشد، مقاومت شما در برابر استرس بیشتر است، اما اگر نمره‌تان به 12 نزدیک بود، احتمالا بعضی رویدادهای خاص به طور ناگهانی شما را مضطرب می‌کنند.

12 تا 18
استرس شما بیش از اندازه زیاد نیست اما چندان هم کم نیست. شما بعضی نشانه‌های استرس را دارید و انگار با همه فشارهایی که در طول روز بر شما وارد می‌شود کنار نمی‌آیید. انگار باید تکنیک‌های مهار استرس که در ادامه می‌آوریم را جدی‌تر بگیرید و با این فشارها جدی‌تر مقابله کنید.

18 تا 30
مراقب باشید! شما بسیاری از نشانه‌های استرس را دارید و توانایی‌تان برای مهار کردن فشارهای روزمره چندان زیاد نیست.  باید موضوع را از دو گروه قبل جدی‌تر گرفته و حتی از متخصصان حرفه‌ای برای شناخت توانایی‌های خود و فشارهای محیطی کمک بگیرید.

چند راه عجیب اما شدنی برای رهایی از استرس
محصولات عجیب و غریب زیادی در گوشه‌ و کنار جهان برای رها شدن از ��سترس تولید شده‌اند، اما در میان آنها چند محصول هم وجود دارند که می‌توانید مشابه آنها را در اطراف خود پیدا و با کمک‌شان اضطراب‌تان را آرام کنید.

یک بسته حباب
حتما تا به حال لذت ترکاندن حباب پلاستیک‌های ضربه‌گیر را تجربه کرده‌اید. از نظر محققان ترکاندن این حباب‌ها واقعا به رها شدن از استرس کمک می‌کند و به همین دلیل پس از بررسی‌های بسیار، ابزاری ساخته شده که هرچه حباب‌هایش را بترکانید، از حباب خالی نمی‌شود.

گلدان فریاد
فریاد زدن بدون آنکه صدای‌تان کسی را آزار دهد، می‌تواند تجربه‌ای ناب برای رها شدن از استرس باشد. به همین دلیل گلدانی ساخته شده تا با تمام وجود در آن فریاد بزنید. این ساخته به ظاهر عجیب، اجازه نمی‌دهد که صدای‌تان به گوش دیگران برسد. پس اگر یکی از این گلدان‌ها را پیدا کردید، بدون هراس از واکنش دیگران با تمام وجود اضطراب‌تان را فراموش کنید.

بشقاب توی دیوار
در توکیو برای آدم‌های پراسترس جایی ساخته شده که با خیال راحت بشقاب‌ها را به دیوارش بکوبند و خودشان را آرام کنند. پس اگر چنین فضای خالی از سکنه‌ای را سراغ دارید، چند بشقاب ارزان قیمت تهیه کنید و با شکستن‌ آنها اضطراب‌تان را فراموش کنید.

چشم ژله‌ای
گاهی می‌خواهید به باعث و بانی استرس‌های‌تان با تمام وجود حمله کنید. در چنین مواقعی نیازی نیست خطر مواجهه با دشمن اصلی‌تان را به جان بخرید، بلکه می‌توانید یک عروسک چشم ژله‌ای تهیه کنید و آنقدر فشارش دهید که چشمش بیرون بزند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : مجله سیب سبز

9 نشانه عجیب استرس را به خاطر بسپارید
10 توصیه برای کاهش استرس
غذای ضد استرس هم داریم؟!
رابطه استرس و اضطراب با تنبلی معده چیست؟
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه